اهمیت دکوراسیون دفترکار برای بهبود کارآیی

  • 6 آبان 1399
  • 0 نظر
  • Roger waters

طراحی و دکوراسیون دفترکار می تواند تا حد زیادی بر میزان کارایی همه کارمندان تأثیر بگذارد. اکثر محیط‌های دفترکار یا نور طبیعی ندارند و یا از میزان کمی نور برخوردارند. استفاده از فضای سبز؛ بهره گیری از گلدان های متنوع به افزایش نیرو، انرژی و روحیه کارمندان کمک زیادی می کند.

جای تعجب نیست که طراحی و دکوراسیون دفترکار می تواند تا حد زیادی بر میزان کارایی همه تأثیر بگذارد. در حقیقت، در یک بررسی تحقیقاتی که توسط Management Today انجام شده است، 97 درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که دکوراسیون دفتر خود را به عنوان نشانه ای از اینکه کارفرمای آن ها، از ایشان قدردانی می کند، مشاهده می کنند.

با توجه به داده های جمع آوری شده از بررسی اخیر 3000 آمریکایی که در یک دفترکار محلی کار می کنند (بدون کار آزاد، فروشندگی و یا کارمندان مهمان)، بسیاری از کارفرمایان نمی توانند یک محیط اداری الهام بخش و باانگیزه برای کارمندان خود ایجاد کنند و این مسئله باعث کاهش بهره وری آنان می شود.

اهمیت دکوراسیون دفترکار برای بهبود کارآیی

بنابراین چگونه دکوراسیون دفترکار بر بهره وری تأثیر می گذارد؟ در بسیاری از موارد، کارفرمایان عناصر اولیه‌ای را که بیشتر افراد با آن ها در یک محل کار دلپذیر، استقبال کننده، مدرن و الهام بخش مرتبط دارند، ارائه نمی دهند. یک نفر از هر سه نفر گزارش می دهد که تقریبا هیچ عنصر دکوراسیونی در دفترکار وجود ندارد و یک نفر از چهار نفر می گویند که هیچ نوع اثر هنری نیز در دفتر آن ها موجود نیست. این نشان می دهد که بیشتر کارفرمایان، تأثیر دکوراسیون اداری را بی ربط می دانند و فقط شرکت های ممتازی که به راحتی بتوانند از پس این مسئله برآیند، آن را در انحصار دارند.

اکثر محیط‌های دفترکار یا نور طبیعی ندارند و یا از میزان کمی نور برخوردارند. برخی دیگر نیز بدون ایجاد شخصیت و طراحی خاص، دکوراسیون دفترکار خود را انجام می دهند. بنابراین، توجه به این نکته ضروری است که دکوراسیون اداری می تواند بر رفتار کارکنان و نحوه ارتباط آن ها با یکدیگر در یک محیط سازمانی تأثیر بگذارد.

خرید اینترنتی 39 مدل لوازم تناسب اندام خانگی + قیمت

اهمیت دکوراسیون دفترکار برای بهبود کارآیی

اهمیت کارآمدی کارکنان با دکوراسیون دفترکار

با این وجود، مسیرهای مؤثر، آزمایش شده و واقعی وجود دارد که به کارفرمایان کمک می کند تا دکوراسیون دفترکار محرکی را در محیط کار خود ارائه دهند. اما پیش از آن به بررسی علت اهمیت بهره وری کارمندان یک دفترکار می پردازیم.

کارآیی کارمندان برای موفقیت هر شغلی ضروری است؛ زیرا بدون آن، منابع حیاتی هدر می رود و کارکنان هنگام انجام کار، انرژی خود را به سمت جنبه های غیرمولد دستورات روزانه منتقل می کنند. این مسئله نشان می دهد که چگونه یک کارمند خوب با دکوراسیون دفترکار به هدف های برنامه ریزی شده سازمانی پایبند و متعهد می ماند.

بنابراین اگر به عنوان یک کارفرما، تاکنون سعی در افزایش بهره وری کارمندان خود داشته اید و نتایج مطلوبی را به دست نیاورده اید، وقت آن رسیده است که دکوراسیون دفترکار خود را دوباره بررسی کنید. این کار به شما کمک می کند تا بهتر درک کنید که چرا کارکنان شما حاضر نیستند به ارائه بهترین تلاش خود یا آزاد کردن قدرت تولیدی خود در محیط کار متعهد باشند. از این گذشته، خودتان را به صورت روزانه در یک محیط سرد و خشک و کلینیکی و در نهایت غیرقابل تحمل تصور کنید! چقدر احساس هیجان و لذت از کار کردن دارید؟ قطعاً پاسخ مثبت نخواهد بود!

اهمیت دکوراسیون دفترکار برای بهبود کارآیی

 

چگونه می توانید یک دکوراسیون دفترکار مؤثر ایجاد کنید؟

دقیقاً مانند یک خانه، لازم نیست که ایده های دکوراسیون دفترکار تنها به بخش کوچکی از فضا متعلق باشد و یا حتی بدتر از آن، به نحوی باشد که ذهن و فکر را با شلوغی منحرف کند. در حقیقت، هنگامی که از دکوراسیون طرحی که علاقه مند به آن هستید، آگاه شدید، می توانید طراحی دفترکار خود را به خوبی و به سادگی انجام دهید که مورد رضایت همه باشد. برای انجام این کار باید به سراغ اصول و مبانی اولیه بروید و به دنبال بهترین‌هایی باشید که مناسب شما باشد.

خرید 41 مدل ماوس بی سیم درجه یک در بازار + قیمت

اهمیت دکوراسیون دفترکار برای بهبود کارآیی

این اصول به طور خلاصه و مختصر شامل موارد زیر می باشد.

انتخاب رنگ؛ امروزه دیگر زمان انتخاب های رنگ سفید و بژ و خنثی نیست. البته که شما می توانید به فراخور سلیقه و محیطی که در اختیار دارید، برای دکوراسیون دفترکار به سراغ این رنگ ها نیز بروید، اما دیگر لزومی برای استفاده از آن ها نیست و می توانید به راحتی به سراغ سایر رنگ های موجود نیز بروید. انتخاب رنگ های خلاقانه به شما کمک بیشتری می کنند.

نور مناسب و کافی؛ نور یکی از مسئله های مهم در هر دفترکار است؛ به نحوی که می تواند بسیاری معایب دیگر را بپوشاند. در صورت نداشتن بهره از نور طبیعی، از نورهای مصنوعی کافی و مناسب استفاده کنید.

استفاده از فضای سبز؛ بهره گیری از گلدان های متنوع به افزایش نیرو، انرژی و روحیه کارمندان کمک زیادی می کند، بنابراین هنگام انجام دکوراسیون دفترکار این نکته را فراموش نکنید.

اهمیت دکوراسیون دفترکار برای بهبود کارآیی

تصاویر بیشتر:

اهمیت دکوراسیون دفترکار برای بهبود کارآیی

اهمیت دکوراسیون دفترکار برای بهبود کارآیی

اهمیت دکوراسیون دفترکار برای بهبود کارآیی

اهمیت دکوراسیون دفترکار برای بهبود کارآیی

39 مدل محافظ تخت کودک فانتزی و شیک + خرید

اهمیت دکوراسیون دفترکار برای بهبود کارآیی

اهمیت دکوراسیون دفترکار برای بهبود کارآیی

اهمیت دکوراسیون دفترکار برای بهبود کارآیی

اهمیت دکوراسیون دفترکار برای بهبود کارآیی

اهمیت دکوراسیون دفترکار برای بهبود کارآیی

اهمیت دکوراسیون دفترکار برای بهبود کارآیی

اهمیت دکوراسیون دفترکار برای بهبود کارآیی

اهمیت دکوراسیون دفترکار برای بهبود کارآیی

اهمیت دکوراسیون دفترکار برای بهبود کارآیی

اهمیت دکوراسیون دفترکار برای بهبود کارآیی

اهمیت دکوراسیون دفترکار برای بهبود کارآیی

اهمیت دکوراسیون دفترکار برای بهبود کارآیی

اهمیت دکوراسیون دفترکار برای بهبود کارآیی

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
نوشته های مرتبط
دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه